Regeneracja świecy par paliwa DPF w Fordach

Regeneracja parownika paliwa DPF w Fordach

Jak powszechnie już wiadomo, niektóre części pojazdu potrafią kosztować krocie. Często zdarza się, że awarii ulegają w najmniej spodziewanym momencie i nie zawsze budżet pozwala na zakup nowych podzespołów. Dlatego właśnie coraz bardziej popularnym zabiegiem staje się regeneracja niektórych z nich. Zapewne każdy już słyszał o filtrach cząstek stałych, znanych z silników wysokoprężnych. Jednak mało kto wie, że bezpośrednio z filtrem DPF, współpracuje świeca par paliwa w fordach, która również podlega zabiegowi regeneracji. Jak naprawić parownik paliwa?

Co to jest świeca par paliwa DPF?

Świeca par paliwa DPF to podzespół, który współpracuje z filtrem cząstek stałych. Wspomaga ona dopalanie nagaru w filtrze DPF. Taki zabieg wpływa pozytywnie na środowisko, gdyż zapobiega wydobywaniu się szkodliwych substancji do atmosfery.

Budowa samej świecy podobna jest do tej występującej w komorze spalania silników diesla na każdym z cylindrów. Dodatkowo jednak doprowadzone są do niej opary powstające na skutek ogrzewania i ruchu paliwa. Podczas gdy czujnik par paliwa wyśle sygnał, że filtr cząstek stałych zaczyna się przepełniać, świeca zaczyna spalać opary oleju napędowego, zwiększając w ten sposób temperaturę w filtrze, co ułatwia wypalanie sadzy.

Obecność filtra cząstek stałych i wszystkich występujących podzespołów podyktowana jest jedynie względami ekologicznymi. Świecę, o której tu mowa, można spotkać w wielu silnikach wysokoprężnych Forda posiadających filtr DPF. Przykładem takiej jednostki może być ta oznaczona symbolem producenta DW10C.

Błąd P244C w Fordach - co oznacza?

Użytkownicy samochodów nie będący mechanikami zazwyczaj nawet po odczytaniu kodu błędu niewiele są w stanie stwierdzić. Czy błąd P244C to konieczna wymiana świecy? Często zdarza się, że błąd wskazuje na poważną usterkę, a w rzeczywistości wystarczy zmienić jeden z podzespołów. Taka sytuacja ma miejsce z błędem P244C w niektórych modelach Forda z silnikami wysokoprężnymi. Ten kod oznacza problem z wypalaniem filtra cząstek stałych. Jednak nie ma powodu do paniki, gdyż za niego nie jest odpowiedzialny sam filtr DPF, a jedynie świeca par paliwa. Jest to usterka, z którą poradzi sobie każdy mechanik. Drugą dobrą wiadomością jest też to, że nie trzeba takiej świecy od razu wymieniać na nową (a nie jest to tania część).

Regeneracja parownika paliwa DPF w Fordach

Oryginalna świeca par paliwa do fordów to wydatek rzędu kilkaset złotych, zależnie od wersji silnika. Regeneracja parownika paliwa w fordach można dokonać już za 250 zł netto w serwis.oponafelga.pl.

Dla zainteresowanych podajemy numer telefonu, celem omówienia szczegółów: 690 448 169.

Dodatkowym atutem, poza oczywiście rzetelnym i fachowym podejściem do procesu regeneracji, jest fakt, że część można kurierem wysłać do serwisu z każdego zakątka Polski. Oczywiście na usługę udzielana jest gwarancja, a okres oczekiwania na przesyłkę ze sprawnym podzespołem skracany jest do absolutnego minimum potrzebnego na solidne wykonanie naprawy. Zapraszamy!